Pełnoletność w Korei ale i nie tylko

Cześć Pysiaki ^^

W końcu naskrobałam ostatnią maturę z fizyki, która i tek nie nadaje się do niczego. Nawet wyników nie sprawdzała i cicho wierzę, że wyniki z matur nie będę wywieszone na wielkiej liście w szkole, gdzie od góry będą widnieć imiona najlepszych, a na dole imiona tych co nie zdali. Ale jeśli tak będzie, to zabije się no i sprawdzanie szybko pójdzie od dołu.

Aishhh… ostatnimi dnia jestem załamana. Okazało się, ze wygląd zewnętrzny jest ważniejszy niż, to co ma się w środku. Ale kit z tym,… a w sumie, to nie. Ostatnio mam chyba ruję albo gorzej i potrzebuje jakiegoś faceta.
Chce ktoś przygarnąć kotka?
Jeśli tak to zgłaszać się w komentarzach zostawiając namiary ^^
Na domiar złego zaczęłam oglądać filmiki jak się rodzi i robi mi się słabo od tego ile trzeba badań przejść i co ci w tyłek wsadzają brr~
Aż moja mam powiedziała, ze coś blado wyglądam i czy nie jestem chora albo coś mi nie jest. Zapewne dla tego dokarmia mnie bananami.

A no i ostatnio jeszcze zabrałam się za dietę. Trwa jak na razie dwa dni i muszę zrzucić jak najwięcej. Czyli jemy tylko wtedy jak nasz brzuch się domaga czegoś i jak „grzmi”. No ewentualnie przeciągamy ten czas albo przyzwyczaić się do głody i tyle.
Potańczę jeszcze trochę kpop i przez kolejny rok pozbędę się 15 kg.
Wiecie jak by tak szybko zrzucić te kg, to nawet by się na studiach może jakiś facet przykleił. Zwłaszcza, ze na moich jest zatrzęsienie facetów i to całkiem niezłych. Jeśli jakiś tylko ułamek tego byłby wolny, to jestem w siódmym niebie.
A tak teraz jestem załamana i w dodatku każde spodnie z dupy mi zjeżdżają chociaż nie wiem ile ważę. No, a waga popsuta zresztą i tak bym na niej nie stanęła.

A i poczęłam odbierać Arriang ale ten program, to jakoś mi nie podpasował. Widać, że tworzony jakoś tak po publikę z innych krajów. Ale czego ja się spodziewałam po koreańskim programie nadawanym po angielsku. Widać najzwyczajniej w świecie, że to wszystko plastikowe, sztuczne i nadęte. Zero naturalności ale może obejrzę jeszcze coś by dać temu kanałowi szanse.


Ale nie o tym dzisiaj będzie mowa. Mamy 21 maja czyli dzień po Dniu Dorosłości - Age Coming Day. Co prawda ja należę do rocznika 1993 ale jestem z października czyli nie załapuje się na tą uroczystość. Musze jeszcze poczekać rok czyli całkiem zacnie, bo ja już czuje się staro :(

Dzień stania się dorosłym zawsze w Korei obchodzony jest w trzeci poniedziałek Maja, a osoby, które ukończyły do tego dnia lub w samy jego dniu 20 lat(21 licząc po koreańsku). Czyli ja się na załapuje, bo 20 będę mieć 28 października.
Stając się dorosłymi Koreańczycy mogą począć uprawiać sex, pić alkohol, legalnie palić, prowadzić auto czy też głosować.


Ludzie, którzy chcą w tradycyjny sposób świętować ten dzień zbierają się w wiosce Namsangol Seul Hanok. Ale takie uroczystości mają również miejsce w szkołach.
Tradycją jest, że w tego dnia dostaje się trzy podarunki kwiat- zazwyczaj róże, perfumy oraz pocałunek. A tradycyjny sposób obchodzenia tego dnia zachowała się z czasów panowania Dynastii Goryeo.
Jak, że jest ot ważne święto Koreańczycy ubierają się w hanboki i tradycyjne koreańskie akcesoria. Chłopcy zakładają gat czyli tradycyjny koreański kapelusz wykonany z końskiego włosia i bambusu . Dziewczyny zaś wiążą włosy w kok - bineyo i wpinają w niego tradycyjną spinkę z ornamentami i zdobieniami.


Potem „nowi” dorośli kłaniają się swoi rodzicom, a oni odkłaniają się im akceptując ich w gronie dorosłych.

Oki, to by było na tylę.
Miało być więcej ale kotek ma ruję i ciągle myśli o tym jak pozbyć się kilogramów i mieć chłopak

Papa~
~Mini Tenshi~

0 komentarze:

Follow @templatesyard